onsdag 17 september 2014

DIY: Hur man går loss med sprayfärgen!


Vaknar till en onsdag med strålande sol. Igen! De verkar aldrig ta slut. Dessa indiansommar-dagar.

Så idag, när jag känner energin sippra tillbaka in i kroppen, vill jag göra något. Men vis av erfarenhet blir det just det. Något. 
Och sedan ska jag bara vara fruktansvärt nöjd! Över att ha gjort detta. Men inte allt annat. 
Över att jag satt in mycket på energi-sparkontot. Och bara tagit ut lite.

En seger så god som någon!


Lite spraymålning av en gammal klarröd våg med guldskiva fick det bli. En bröllopspresent jag gärna vill fortsätta använda. Fast i en annan färgsättning.

Och det lilla ägget, som vi hittade ute i garaget. Det fick hänga med på köpet!


Enkelt. Snabbt. Och billigt. 

Men ändå en bit på väg mot ett liv med lite mindre slit-och-släng. Ett lite mer hållbart. Fast lika roligt.
DIY för ett enklare liv, liksom!


Kram!

PS: Var alltid ute om du ska spraymålbing något (och inte äger en industrifläkt). Den där dimman luktar mycket... Och sprider sig mest överallt. Så ute är rätt ställe att va' på!




4 kommentarer:

Mamma hela veckan sa...

Var köper man bäst sprayfärg? Och är det inte svårt att få snyggt? Jag har inte vågat spraya för jag är helt övertygad om att det är svårt och kommer bli fult...
Så guida mig. Hur GÖR man?

Och denna indiansommar, underbart!

R sa...

Helsnyggt ju:)

Unknown sa...

Ja, det blir ju liksom ett bättre DIY om man berättar hur man gör också :)
Kul att du frågar: Jag kör en instruktion imorgon!
Kram,
Jenny

Unknown sa...

Tack <3