torsdag 20 november 2014

DIY: Sängbord, en massa slippapper och lite kalklitir.


Äntligen dax att visa vad jag pysslat med de senaste dagarna!

Nu har jag samlat inspiration, pratat och skrivit om sovrum ett bra tag. Så. Dags att gå från ord till handling. Och börja med nattduksborden.

Behålla eller köpa nytt? I det här fallet argumenterade jag för att behålla eftersom nattduksborden och byrån som vi fått i bröllopsgåva håller fin kvalitet.


Och efter att ha provslipat en av lådorna märkte jag att det gick att få bort betsen och komma ner till en trären yta. Att dörrens fäste inte lämnade alltför stora hål. Och att "takdekorationen" gick att lyfta av!


Bara att köra på, alltså!  I mitt tempo, alltså.

"Lite" slipning, spackling och målning senare är jag nöjd. Med både sängborden och beslutet att behålla.


Färgen är, som vanligt; Nero från kalklitir. 

En klar. En kvar. 

Kanske dags att ta på snickarbyxorna och gå ut i garaget igen, då ;)

Kram!

8 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Blev ju hur bra som helst !!
Visst är det kul att fixa nytt själv, av gammalt som man lessnat på ;)
Ha det gott!
Kramis bia

Husbilen Tuzzen sa...

Gud vad fint! Det blev ju en helt annan möbel. Bra att du behöll :-)
Kram Helén

Unknown sa...

Kanonfint! Den där färgen får jag nog prova någon gång. Kul med inspriation! Tack!

R sa...

Ja, håller med, riktigt snyggt!! Fin krock med det milda trärena och det coola grå!

bara anna sa...

Oh vad duktig du är!!! Det där blev riktigt lyckat. Jag tycker ert hem verkar väldigt hemtrevligt.
Kram

Unknown sa...

Tack, ja det känns bra!

Unknown sa...

Tack!

Unknown sa...

Tack för alla fina kommentarer! Vad glad jag blir!