torsdag 16 maj 2013

Att blunda lite och se mycket!

Jo, jag konstaterade ju i förra inlägget att jag faktiskt har möjlighet att njuta av maj i år. Så därför började jag med att slänga ut alla mattor, torka golven och kratta bort grenar som klipptes ner härom dagen. . .
Nej, nog är nog och nu sitter jag på mitt favoritställe just nu. En plats som inte gör några anspråk på mig. Där åtminstone de flesta måsten rinner av. Att den är full med lövträd som minner om "hemma" gör sitt till. Att se en glimt av sjön är en extra guldkant. Nej, jag kanske skulle göra en liten skylt att hänga med ytterdörren där det står: På promenad i parken.
Ibland får man nog lov att blunda lite för allt som måste göras för att kunna se det vackra runt omkring.
Kram!

1 kommentar:

Unknown sa...

Härliga bilder! Förstår att du njuter!