måndag 20 maj 2013

En sak i taget!

Tja, man skulle ju kunna fortsätta med inläggen på temat "vad härligt det är med vår"! Och det är det ju. Men ibland blir jag less. Less på att det alltid ha 75 projekt som väntar.
Jag har dessutom ägnat ett antal timmar åt Trädgårdsonsdag, Trädgårdshjälpen och Trädgårdstoppen. Och det blir ju inte drömmarna direkt färre av. Så hur gör man då?
Jag blir egentligen inte less av själva arbetet. Det är kreativt, fysiskt och tröttande på ett ganska härligt sätt. Men jag blir uttröttad av att ha de där framtida projekten hängande över mig.
Min fina vän sa så här i början av våren: Nu när ni har ny trädgård får ni ta det lite lugnt första året. Se vad som kommer upp! Planera! Och ställ ut några fina krukor så länge!
Så det försöker jag att göra. Och försöker tvinga blicken att fastna vid dessa vackra blickfång istället för på maskrosor och förvuxna tujor. Jag begränsar mig till att fixa odling i pallkragar och till att fylla entresidans djupa rabatt. Och jodå, det tar sig så smått!
Det kanske inte behöver vara svårare än så. En liten bit i taget och resten, ja det lämnar jag åt sitt öde så länge!
Kram!

"Se på himlens fåglar. De sår inte, de skördar inte och samlar inte i lador, och ändå föder er himmelske Fader dem. Är inte ni värda mycket mer än de?...Gör er därför inga bekymmer."



Inga kommentarer: