lördag 20 juli 2013

Pelargoner, pelargoner!

En liten blomsteruppdatering några månader senare! Jo, jag köpte ju ett litet gäng pelargonsticklingar på Trädgårdsmässan. Tänkte lägga ut några bilder så fort de tagit sig och blivit något man kan visa upp ;)
Det tog en stund! Flera av dem var ganska kräsna damer. Dock läste jag någonstans att det finns två "skolor" för pelargonskötsel, varav den ena menar att pelargoner bör stå lite trångt, i gammal jord, för att blomma rikligt. Jag får väl vänta något år till på den där överdådiga blomsterprakten då.
Tills dess håller jag tillgodo med de blommor som behagat dyka upp och är iallafall ganska nöjd med de färgval jag gjorde!
Kram!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, kräsna damer...låter som om självaste Ernst skulle kunna ha sagt det. Säg inte det till den store killen...

Unknown sa...

Ha ha! Ja, visst låter det som om jag fått inspiration från en viss lång man :)