måndag 15 juli 2013

Utmaningen -uppdatering!

Så hur går det med mina utmaningar så långt? När mannen fick semester var det ju dags att börja jogga igen, men det tog emot måste jag erkänna. Under våren avvek jag nämligen från Olgas joggingplan att för varje vecka jogga en minut längre. (Man börjar med att jogga lite och gå länge i intervaller och ersätter promenad med joggning allt eftersom.) Helt plötsligt ansåg jag mig orka sexminutersintervall! Jo, det gick ju som det gick! Jag hamnade på en parkbänk framför korv-fabriken och trodde, på riktigt, att jag skulle spy!
Efter det var det riktigt svårt att motivera sig för att sticka ut igen. Jag backade därför tillbaka till mina långa promenader och gjorde korta, intensiva, intervaller i skogen. Men nu var det ju dags att försöka jogga längre sträckor igen!
För en vecka sedan hängde jag helt enkelt på en kompis och gjorde intervaller nere i parken. Jag gick hem med den sköna känslan att det var jobbigt, men att jag nog skulle orkat något set till! Ett par dagar senare joggade med nästa väninna. Vi sprang fem km med två kortare gång-pauser. För några dagar sedan sprang jag sedan min första, hela, femkilometar! Jag är stolt över mig själv och glad att kroppen återhämtat sig igen! Så idag sprang jag samma sträcka igen. Ja, det känns riktigt bra!!
Tack kära M och R för draghjälpen! Hoppas på fler rundor framöver :)

Kram!

Inga kommentarer: