måndag 25 november 2013

Lilla önskelistan!

Är det fler än jag som funderar på julklapparna?
Till minsta tjejens önskelista är det jag som håller i pennan. Hon har ärvt en hel del, både leksaker och inredning, från storasyskonen, så hon behöver egentligen inte en massa grejor. Därför tänkte jag att hon ska få några få saker. Inte en massa plastbitar, utan sån't som har lite kvalitet och inte innehåller en massa mjukmedel och annat onödigt. Jag har surfat runt och hittat några mysiga saker som kanske kan ge dig som också har små barn lite tips:
En ekologisk docka som säljs av juliasvitadrommar.se. Det här med ekologiskt kan ibland kännas som överkurs, men tänker man på vad små barn ofta gör med sina leksaker, just det, stoppar dem i munnen, så känns det genast ganska relevant. Tyvärr har de just tagit slut... Men vem vet om det inte blir påfyllning innan jul?



En doktorsväska från traotto.se? En massa roliga instrument i en snygg väska. Kanske vill storasyskonen vara med och leka?


Ett tips för de större barnen blir de här små ekologiska byggklossarna av helt vanlig potatisstärkelse från rekolek.se. Dem har vi haft hemma tidigare och när barnen kommer igång med dessa, ja då kan de hålla på en bra stund!

En sista sak på listan blir det här kastrullsetet, också från träotto, som är så snyggt att jag nästan vill ha det själv!
Måndagskram och en önskan om en fin vecka!

Inga kommentarer: