söndag 8 december 2013

Mera julklappar- som varar länge!

Nej, det var så roligt att skriva om lästips, så nu tar jag några till av bara farten! Men den här gången blir det en mer blandad kompott och inte fullt lika allvarligt som häromsistens! (Nu tror kanske mina nära och kära att det bara kommer att ligga hårda klappar under granen. Men viss variation kommer att bjudas. Jag lovar!)
Först ut blir Leila Lindholms och Ulrika Magnussons nya inredningsbok Welcome Home. Jag trodde först att det skulle röra sig om väldigt mycket gull. Men stilen var just stilig. Det handlar en hel del om att hitta sin egen stil, varvat med praktiska tips och bilderna är faktiskt, om ni ursäktar uttrycket, to die for!

Härnäst kommer ett boktips till en inte längre ung man. Thomas Sjödins roman Tusen olevda liv finns inom mig handlar om en man med några år kvar till pensionering. Hans fru som gick bort några år tidigare har lämnat honom sörjande men framför allt mer och mer likgiltig inför livet och de människor han är pastor för. Istället för att stilla låta livet rinna bort väljer han det modiga, att under en tid förändra sitt liv radikalt, för att ge sig själv chansen att på ett nytt sätt möta sig själv, vänskapen och sin herre.

Sist ut blir Victoria Skoglunds En trädgårdsmästares väg. Vackra bilder och texter som inspirerat Victoria, trädgårdsmästare på Zetas, inspirerar även läsaren. Inte främst med handfasta tips utan genom sitt sätt att se på trädgården som en del av människors drömmar och skapande. En trädgårdsbok som gjord för vårvinterns längtan till grönare tider!
Kram!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar boken "tusen olevda liv" det är ett sådant lugn i boken. Hör den gärna som ljudbok där författaren själv läser med sin behagliga röst!

Unknown sa...

Ja, det kan jag tänka mig! Tack för tips :)