fredag 27 december 2013

Mysig jul- mysig mage!

Jaha, då sitter hela familjen inpackad i bilen.  Resväskor och julklappar är inknölade från golv till tak i bilens koffert. Vi hade med nöd och näppe fått plats med ett frimärke till.


Några dagar hos föräldrarna och några hos svärföräldrarna. Syskon och syskonbarn och en bonusmamma. Jag är glad och tacksam över att vi kan spendera så mycket tid tillsammans, leva så nära varandra, och ha det så bra. 


Jag har unnat mig sovmorgnar och små lässtunder, en(!) långpromenad och en massa god mat som jag inte haft huvudansvaret för. (Och sänder härmed en tacksamhetens tanke till mamma och svärmor. ) 
Konstigt nog förstår inte min kropp att jag får unna mig allt detta. Den verkar inte alls ha förstått att den måste skruva upp förbränningen några extra varv under julen. Istället stretar byxlinningen oroväckande runt magen. Det känns ungefär som om all risgrynsgröt jag ätit nu är på väg att rinna över runt skärpet. Och så får man liksom äta upp julmaten- två gånger. 
Något behöver göras och jag vet egentligen exakt vad. Men jag lägger just nu detta något till listan över saker jag ska ta tag i efter nyår. Tillsammans med nya inrednings- och skrivardrömmar och storstädningen av källaren! Oj vad mycket jag ska få gjort då - efter nyår!
Kram på dej!

Inga kommentarer: