lördag 14 december 2013

Tack och förlåt!

Vad menar hon nu då, kanske någon undrar. Jo, först, tack för att du tittar in här! Du skulle bara veta hur roligt det är att följa bloggstatistiken och se att ni läsare tittar in. Det är ju ni som gör det så roligt, att skriva och fota och fundera.


Så jag springer ju runt här hemma, allt som oftast, med mobilkameran i högsta hugg. Och så delar jag bilderna som jag vill dela. Av det jag tycker är vackert eller mysigt. Allra helst både ock.


Men ibland undrar jag om jag genom det blir en del av att höja standarden så här inför julen: Nej, nu räcker det inte med gamla lussebullar, nu ska det vara Ernst bullar. Inte räcker det med en vanlig barrande gran heller. Nu borde man också göra extra smågranar, av mossa.
Jag har kanske helt fel. Du kanske tycker att mossgranar och halmstjärnor med svarta band är bland det fulaste du sett på länge? Men risken är att man, när man läser bloggar, julinredningstidningar eller ser på pysselprogrammen på TV omedvetet börjar hysa en djup önskan att fixa åtminstone en del av allt detta, vilket kan bli ganska mycket, eller helt enkelt byta ut hela rasket. Som man kanske tidigare var ganska nöjd med.
Det där är min brottningskamp. För det är inte lika lätt att via bloggen beskriva prioriteringarna, det där som man väljer bort. Som storstädningen i källaren eller att det var pappa som griljerade vår julskinka och gav mig tid att fixa med annat. 
Så förlåt, om jag blir en del av att skapa hysteri och kom gärna ihåg att jag har ett gäng dammråttorna boende i källaren fast jag fotar nya stilleben på köksbordet! 


Så sista bilden får bli på vårt högst enkla kvällsmys från fredagskvällen: En halv kopp glögg och en köpt pepparkaka. Ger hyfsad julstämning det också!
Stor kram!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ja det var skönt natt höra

Unknown sa...

:)

Barfota med A-K sa...

Haha .... detta har jag funderat på också. Om vi lever annorlunda bara för att vi blogger, men iallafall jag har kommit fram till att jag fortsätter mitt vanliga liv ändå och då får bilder, dammtussar och annat bara hänga på ... Tack för en bra blogg!

Unknown sa...

Vad roligt att höra från dig! Ja, för mig är det lite dubbelt. Jag försöker vara ärlig, framför allt med mina tankar, men ibland åker sakerna runt när jag fotar och bilderna inte en bild av hur det faktiskt ser ut här hemma och ibland tänker jag bättre när jag skriver och då förändrar jag mig själv av skrivandet. Och det är ju egentligen ganska positivt och intressant!
Men jag skulle vilja passa på att fråga vad din blogg heter, det vore väldigt roligt att se mer av ditt liv i Sydafrika!

Barfota med A-K sa...

Att få ordning på tankarna när det skrivs kan jag bara hålla med om, lite pusslande hit och dit och visa saker löser sig, får ett annat ljus eller blir mer rörigt ... Iallafall, det går att hitta mig på http://barfotamedak@blogspot.com