torsdag 18 april 2013

Ett personligt hem!

Innan vi flyttade i augusti renoverade vi kök, hall och vardagsrum i stilen "blås ut allt och gör nytt". Vi bevarade visserligen några valda delar som takbjälkarna i vardagsrummet och de fina fönsterbrädorna i svart sten.

Risken vid sådan renovering är att hemmet känns mer "ljust och fräscht" än personligt och inspirerande. Fast det blev fint infann sig inte riktigt känslan av hemtrevnad. Och fler nya grejor i enhetlig stil hjälper ju inte riktigt heller...

När jag i dagarna plockade fram min gamla tavla med den fiolspelande mannen insåg jag att jag saknat den. Jag gillar den bortom tid och trend. Och egentligen oavsett vad andra tycker. Sådana gamla grejor, tillsammans med det nya, förändrar ju hela känslan. Nu börjar vårt hus kännas som ett hem! Gött!
Kram!




4 kommentarer:

Helene Dyrelöv sa...

Haha..kul med tavlan! Lite otippat att du skulle gilla den.

Anonym sa...

Undrar var du köpt de två tavlorna?? på bilden överst. Tack för en fin blogg!

Unknown sa...

Jaa, någonstans finns en gen som gillar färg!

Unknown sa...

Vad roligt att höra!! De är köpta i Västerås, Erikslundsgallerian, butiken Countryhouse. Kollade just och såg att de även har en webbutik!