lördag 19 oktober 2013

En helt vanlig lördag!

God lördagsförmiddag! Eller trevlig helg för dig som läser lite senare!
Idag hoppas jag helt enkelt kunna bjussa på lite igenkänningsfaktor! Det är bara en helt vanlig lördag. Vi plockar lite, fixar lite, tvättar lite... medan ljusen på bordet fortfarande är tända sedan frukosten och kvarblivet kaffe sprider sin doft i köket.
Jag drar runt i morgonrocken och mannen i jobbarbyxorna (dagens variant på sockendräkten). Bebisen drar istället fram som en mycket liten tornado och ser till att ordningen inte håller i sig någon längre stund medan mellantjejen spelar musik från sin rosa radio och stora killen efter bästa förmåga klär upp sig inför ett besök på skateparken. Ja, ungefär så.

Innan jag slutar för idag tänkte jag skicka med ett frukosttips; Idag testade jag att göra lite nyttigare bananpannkakor: Skivade två bananer. Knäckte två ägg i en skål. Mixade och stekte på mellanstark värme. Serverade bär eller sirap till (eller både ock)!
Lördagskramen!

Inga kommentarer: