onsdag 2 oktober 2013

Toner av silver, mossa och koppar!

Jaha, ett par nätter med frost tog snabbt udden av sommarens blommor! Och vissnande blommor blir ju ingen glad av, så det bar fort av till plantskolan igen!
Men när jag kom hem med min kasse blommor kom jag på att jag hade en del gröna växter kvar som fortfarande gick att använda och konstaterade med viss förvåning att jag för en gångs skull köpt för mycket växter med hem! Fast det är kanske en omöjlighet, vid närmare eftertanke? Kan man verkligen få för mycket växter?
Sommarens fyndade kärl fick komma till användning igen. Jag har lagt ut bilder på dem förut, men dessa gamla saker passar ju så utomordentligt bra till höstens gröna! Silverfärgade blad faller över den rostiga kannan och trappen kröns med toner av mossgrönt och koppar! Och min längtan efter fler loppisfynd växer med oanad styrka...
Kram!





Inga kommentarer: