söndag 12 januari 2014

Hit med mineraler och vitaminer!

... Och helst också en råsaftscentrifug! Nu har jag faktiskt kommit till det där stadiet där jag bara är trött på godis med efterföljande energidippar... Neeej, nu ska jag försöka hjälpa min kropp att läka sig! Med BRA frukost och BRA mat! Först ut blir frukosten som ska skärpas upp några snäpp.
Aktivträning.se rapporterar att forskare på University of Exeter sett att rödbetsjuice, som innehåller nitrat (ej att förväxla med nitrit), kan öka prestationsförmågan på lågontensiv träning med 5-10 %. Då drack testpersonerna visserligen 1/2 l om dagen och det hade jag kanske inte tänkt mig. Men om man utgår från en väldigt låg nivå blir kanske effekten ändå kännbar?!

På komtillbaka.blogspot.se hittade jag det här receptet på juice som låter gott och känns genomnyttigt! Ut med socker och vitt mjöl och in med vitamineroch mineraler! En råsaftscentrifug hade som sagt suttit fint. Men i brist på en sådan åker mixern fram och efter det durkslaget... Kan funka?!

1 rödbeta
1 liten bit ingefära
1 apelsin
1 blodgrape
4 morötter


Kram!

Inga kommentarer: