måndag 16 juni 2014

Pinterest-peppen: Lekstugor!

Dags för ett inspirationsinlägg! 
Jag håller ju på att samla inspiration tills den dagen kommer då jag är piggare och sommarens omdräneringsprojekt (hua!) är färdigställt. 

Och så passar jag på att njuta av alla fina och fantasifulla ideer som redan tänkts ut! 
För titta bara på den här bilden: En hel liten stuga med god plats att leka kring!


Till utsidan finns ju en massa fina varianter av lekstugor: Den ytte-pytte-jättegulliga!


Och den som passar som startpunkt i en episk roman! 
Tänk att sitta där, gömd för världen, och spana ut över ängarna... och på närmsta bonde!


Från episk roman till den engelska landsbygden... Deckare? Nää. -Inte barnvänligt. 
Men kanske lite te med scones?


Ja, det där med att slänga upp en hel liten kåk i ett träd verkar ju onekligen populärt. Men helst inte alltför högt, åtminstone om man har en 1,5-åring hemma.


Från überromantiskt till praktiskt och sånt som verkligen uppmuntrar till lek och rörelse! 

Tänk att ha en egen klättervägg och rutschbana med lagom höjd för de större barnen! Och en sandlåda med lite skugga för de yngre.


Ja, mycket lek vill vi se! Så vem vill åka till månen? 
-Jo, jag vet: Jättekul. Men, jag vill nog inte ha någon rymdraket i trädgården... Även om den är snygg.


Men en liten affär? Kom och köp äpplen!



Hur gör man innuti stugan då? 
Jag har fastnat för enkelt vitmålade väggar för att låta textilier och leksakerna tala!


Här har man verkligen gått all-in för att skapa hemkänsla!


Att låta en enkel metallskål bli låtsas-ho för vatten är lika enkelt som finurligt! Det tar jag med mig.


Och om man inte har möjlighet att skaffa en lekstuga kan man alltid ordna en koja! Pilplantor som rotar sig fortare än kvickt passar bra: För en egen grön värld att leka på-rymmen eller andra vildmarkslekar i! 
Det hade passat min barndoms alla cowboy-lekar perfekt!


Dags att sätta punkt: Det här räcker gott som inspirationsmapp för lekstugan. Eller för barnen, kanske :)

Kram!


Källor: Stiligahem.se, Pitsinauhaa.blogspot.no, media-cache-Echo, vintagerosegarden.tumblr, media-cache-ak0, homeimprovement, Timbuktu.me, 4bp.blogspot.com, momo-designs.blogspot.com, lillajagoliteannat.blogspot.com, Styleroom.se, jordgubbarmedmjölk.blogspot.com, earthrights.co.uk. Allt via Pinterest, jennyevaaberg/ lekstugor.

Inga kommentarer: