söndag 8 juni 2014

Växtkombo av klematis och ormhassel!


Klematis är en tacksam växt! Om den planteras på rätt plats, får skugga över roten och en näve rosgödsel på våren så återgäldar den mig med sina tallriksstora vita blommor!


Den här har dessutom gröna strimmor och en mörkt röd mitt. Som gifter sig väl mot den rödbladiga hasselörtens mörka slingrande grenar och en rosa hortensia.


Och det här lilla hjärtat passar också rätt bra in i bilden. Min lilla trädgårdshjälp som kan gräva jord och hälla vatten så länge att till och med mamman själv tröttnar och vill gå in...


Hoppas du haft en skön långhelg!

Kram!





4 kommentarer:

bara anna sa...

Läst ikapp lite.
En söt liten prinsessa du har där!
Och vad fin du blev i håret! Det jobbresulterade beslutet är jag allt nyfiken på förstås...
Och jag gillar ljusstakarna där på er uteplats, jättefina...
Kram!

Unknown sa...

Mycket beröm på samma gång! Mycket trevligt :)

Anonym sa...

Vilket läge skall den planteras??

Unknown sa...

De småblommande är inte så kinkiga! Vid vårt förra hus spred de sig via komposten ut i skogssluttningen där det var både torrt och ganska skuggigt.
Men de här storblommande vill ha mer sol och mer vatten. Och så är det bra att täcka roten längst ner med något. Jag har ställt en bit av vår skifferplattor på högkant och grävt ner den en bit.