onsdag 9 april 2014

DIY: Skogen får flytta in!

Ja, naturmaterial är ju en het trend. Och vad passar då bättre än att flytta in, om inte en hel skog, så åtminstone ett träd!

Jag ska inte låtsas som om jag kommit på det här helt själv. Jag blev genom- inspirerad när "någons fru" gjorde om barnrummet för deras lille. Så jag tänkte att jag gör om iden på mitt eget lilla vis. 

Och härom veckan fick jag lite hjälp med genomförandet och nu är det klart! Och jag är löjligt nöjd! Jag myser varje gång jag går in i lill-tjejens rum. Där råder nu en förtrollad stämning på kvällen när hon somnar under stjärnorna (läs ljusslingan) och vaknar under grenarnas skugga. Ljuvligt!




Om du skulle vilja genomföra detta hemma så kan det vara bra att tänka på att använda ett träd som inte är giftigt, speciellt om barnet når grenarna från sängen. Samt att se till att inte ljusslingan går att dra ner: långa snören utgör ju en risk om barnet får det runt halsen. Kan också vara bra att se till att man inte får en gren i ögat eller örat när man lägger barnet :)


Kram!

Inga kommentarer: