måndag 15 september 2014

Jag, bebben och några gröna tomater!


En måndag förmiddag i strålande solsken. 



När hon och jag bestämmer tempot tillsammans. Enkla bestyr och sedan vila. Små samtal om pappa som åker iväg och den där "maten" vi hittar i landet. 
Om maten betyder tomaten eller potatisen vet jag just inte. Däremot att vi hjälps åt. Inte bara spenderar tid. Utan umgås.

Att vi båda blir ungefär lika glada över det vi hittar. Med förtjust min placerar allt i nätkorgar. Tvättar och skrubbar. Och kastar det dåliga på komposten.


Det är det stora idag. Det stora i det lilla. Hon och jag och "maten"!

Kram!

3 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Låter som en alldeles underbar dag.
Kram Helén

Ekenäsliv sa...

Ibland behövs inte mer än så... O bara vara, det behöver man för att landa emellanåt.
Njut av dagen!
Kram Anna

Unknown sa...

Låter som en perfekt förmiddag<3