tisdag 23 september 2014

Pinterest-inspo: Sovrum som en kladdkaka!

God onsdags-morgon!

Redo för en rejäl bildkavalkad!? 

Idag kör jag på med de sovrumsbilder som bildar min inspirationsmapp, eller moodboard, på Pinterest... 

Ingredienserna?

Varm och rustik grå med lite trä, svart och mycket vitt.





En massa textilier.


Gamla knoppbrädor för gårdagens kläder.


Fräsch grönska.


Organiserad garderob.


Lampa som blickfång.


Och en läshörna.


Ja. Om den får plats.

Släng ihop. Rör om.

Voilà! 
En lagom ruff men enkel, ljus men varm skapelse. Lite som en kladdkaka med lakrits. På en trätallrik med lite vispad grädde vid sidan om. Ungefär så.

Eller så här.


Minus dödskallarna då. Fattar inte alls grejen med dem. Gör du?

Kram!

Bilder: Från Pinterest. Typ.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, nog för att jag kan tycka att döskallar är snygga. Men på den bilden måste jag nog hålla med dig.
Där passade dom inte in sådär jättebra.

Ha en superfin onsdag!

Unknown sa...

Såå fina färger! Blir fint hos er! Du behöver kanske lite målarhjälp? Hör gärna av dej. Kram!

bara anna sa...

Fiiint! Men själv föredrar jag liiite mer färg.
Kram!

Mamma hela veckan sa...

Den där kladdkakan.... den lär du ju bjuda på nån gång. Lät fantastiskt :)

Och ja, så vill jag nog oxå ha mitt sovrum. Men just nu ligger sovrumsinredning ganska långt ner på listan tyvärr.

Ha en fin kväll!
Anna

Sandra sa...

Massa härlig inspiration!

Ekenäsliv sa...

Å va härlig inspiration!!!
Älskar den där sköna stilen som bara ser såå inbjudande ut i ett sovrum.
Ha de fint!
Kram Anna

Unknown sa...

Tack!