tisdag 9 september 2014

Som en dröm!

Jag höll nästan på att glömma...

Under besöket i Enköping fick jag möjlighet att traska runt i åtminstone en av Enköpings berömda parker: Drömparken, designad av Piet Oudolf.


Med böljande former och vajande gräs mot en strikt fond av mörkare häckar.
Ja, det syns att det här är gjort med både hjärta och finess. Och det är alldeles gratis att besöka!


Ett par favoriter...



Och eftersom jag tycker att trädgårdsdesign är så roligt. Ja då måste jag bara visa den här bilden, från Enköping.se, som visar trädgårdens plan från ovan.


Och salviafloden när den är som vackrast. (Gardener.blogg.se)


Och de där fantastiska siktlinjerna som uppstår när ögat leds av de rundade höga häckarna! (Kristina.bonander.blogspot.se)


Applåder och visslingar! 
Eller snarare: Rekommenderas!

Kram!

4 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Å vad läckert. Den missade jag helt när jag var där.
Kram Helén

Mamma hela veckan sa...

Och jag som jobbar där... Ska kanske ta en promenad på lunchen imorgon och beskåda den innan hösten träder in.
Det ska jag ta som själavård imorgon.

Unknown sa...

Ha ha! Ja, ibland ska det till en "utsocknes"...
Kram!

Ekenäsliv sa...

Å himmel så vackert!
Vilket lugn det är på såna platser..
Kram Anna