onsdag 6 augusti 2014

Hur man tränar lite, effektivt och ofta!

Puh, säger vi idag!

Igår somnade vi till åskans dunder. Jag hann att räkna till 13 blixtar per minut och bli lagom spak. Innan den började försvunna bort...

Så idag har vi den första regndagen på länge. Alla fönster och dörrar står på vid gavel! Vind och svalka är hjärtligt välkomna in. Och nu står innetemperaturen på 24 grader!

Så till något helt annat: Jag fick nys om en riktigt bra träningsapp. "7 min workout challenge", som laddas ner gratis på ApStore.


Då följer helkroppsprogrammet med och om man ligger i ordentligt, tillräckligt många dagar i sträck, får man tillgång till fler program.

7 minuter. Det kan låta lite. Men det är intensiva minuter! På de de där ynka minuterna hinner jag jobba upp ett flås, svett i pannan och träningsvärk lagom till dagen efter!
Inte så illa!


Man kan ju också betala en slant för att låsa upp fler programm på en gång. Men jag tror att jag ska kämpa lite för dem. Behålla dem som morot ett tag till...

Kram!

Tips-tack till "Gott för själen"!

2 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Hej! Jag kör också en 7-minuters tränings-app, men en annan. Så enkelt och kul! Dock orkar jag inte köra varje dag. Fast 7 minuter är ju egentligen inte så jobbigt.
Lycka till med din träning!
Kram Helén

Unknown sa...

Ja, jag tycker verkligen om att det bara är att slå på appen och hänga med. Men jag är inte säker på att jag orkar varje dag, jag heller. Jag får se vad kroppen orkar.
Kram!