tisdag 26 augusti 2014

Utbrändhet: Trötthet och måndagslunk!

Igår hade jag egentligen en sådan där dag när jag var lite för trött. Jag hade hoppat över söndagens vila. Vilket jag redan då visste var en mindre bra id'e...

Därför började min och lillans måndag med en bedövande trötthet i kroppen. Värken i huvudet och nacken. Och det där eländiga trycket över bröstet. Som om ett tjockt bälte spänts runt bröstkorgen. Som inte går att varken tänka eller stretcha bort.

Men jag vet vad jag behöver och kan faktiskt vila i det! Låta det mesta runt omkring vara och vila när jag får möjligheten. Bara vara med lillan. 

Att gå ut i trädgården utan krav och höga mål. Hjälpa lillan att åka rutschkana. Skratta åt en tokig snigel. Dra upp lite grönt tillsammans. Och njuta av att solen visar sig en liten stund.


Och så sova när hon sover och när mannen kommit hem. Ja. Det är så jag tar mig igenom en tröttdag tillsammans med en snart-tvååring. Och faktiskt ler lite under tiden!

Kram!

1 kommentar:

Husbilen Tuzzen sa...

Skönt att du kan ta dagar då du bara är och kan vila i det. Mys med minstingen är inte att förakta heller :-)
Kram Helén