lördag 9 augusti 2014

Ryssby: Ikea goes folklore!

Skulle nästan vilja skriva "goes loppis"! Men i den tillfälliga kollektionen som kommer ut i oktober finns också ambitionen att förena det traditionella med moderna inslag.Och det tycker jag syns i t ex pallen nedan. 

Annars är min favorit den fina knopphyllan. Enkelt snygg och perfekt att slänga upp plaggen som annars lätt hamnar på golvet...




En annan som också verkar ha anammat folklore eller loppis eller vilket det nu var är Ernst i årets säsong av Sommar med... Och jag misstänker att han inte bara inspirerats av lilla Ester utan även av den rådande trenden... 
Men även Ernst gör det på sitt eget sätt. Och jag låter mig, inte alltför motvilligt, charmas. Och inspireras. 

Och det är ju en ganska schyst trend, den här trenden, ändå?!

Kram!

Pressbilder Ikea

2 kommentarer:

bara anna sa...

Roligt med inspiration! Alltid lika kul när nya IKEA-katalogen kommer, så man får spana in allt nytt.
Sommar med Ernst har jag sett alldeles för lite utav den här säsongen, har väl varit för fint väder antagligen för jag gillar Ernst och alla han påhitt.

Kram

Unknown sa...

Kul att läsa, Anna!
Ja, de flesta avsnitt har vi sett på play... Kvällarna har ju varit helt fantastiskt sköna!
Kram!