tisdag 21 oktober 2014

DIY: Väggirland av grå filt.

Dags för lite DIY från grabbrummets make-over!? 
Som passar bra inför stundande advent...

Men först: Tack för era fina kommentarer till gårdagens inlägg! Kanske har vi fått vara en liten del av att bryta tabun i ett viktigt ämne!?

Filtgirlanden som jag gjorde i en vit och en svart variant:



Du behöver: 
Grå filt, tubgarn, nål, tråd, textillim och en sax. Samt något att måtta rundlarna efter. I mitt fall en plastmugg från Ikea och en liten medicinkopp.


Nåla fast med lagom avstånd. Här kan man måtta med hjälp av den lilla cirkeln.


Eftersom jag inte riktigt litar på limmets hållfasthet, sydde jag en rad innan jag limmade med textillimmet.


Klart!

Bebben passade på att leka när nu ändå ett skåp fullt med dinosaurier stod på lagom höjd (läs: golvet) i hallen!




Grabben valde slingan med vitt tubgarn. Men nu passade jag på att göra några extra, så tre finns kvar...


Trevlig mitt-i-veckan-dag!

Kram!



2 kommentarer:

bara anna sa...

Vad fint du får till det!

Konstigt, jag skrev en kommentar i går men den finns visst inte med. Hmm?

Nåja, det jag skrev var väl ungefär att jag tycker det är jättebra att du har modet att skriva om din utbrändhet. Det är viktigt! Och roligt att lilla jag kan inspirera lite...

Kram

Unknown sa...

Tack, Anna! Bara roligt att få skicka inspirationen vidare :)