lördag 25 oktober 2014

Höstkrans ett par månader senare.

Hoppas du har en fin helg i höstrusket. För rusk är det iallafall här!!! Och segstartad morgon. Men nu har jag äntligen fått tag på lite styrka i kroppen och ro i själen.

Så nu blir det några bilder från veckans fix: Den efterlängtade höstkransen blev både klar och upphängd!


Jag använde er järnring från en gammal trådkorg som gått sönder, grön ståltråd för blomsterbindning, sax och tång. 
Och så en massa blommor, förstås.


För det har jag lärt mig av att binda midsommarkransar: Det går alltid åt mer än man tror!
Hortensia, snöbär och ljung. Och några kvistar från en... silvergirland (?)!


Började med att binda samman små knippen.


Som sedan bands fast mot stommen genom att rulla tråden runt kransen. Många varv blev det. Fast inte så krångligt som jag befarade. 
Riktigt roligt att se det hela ta form!


Så nu har jag äntligen prövat att binda en krans! Ett par månader senare...
Men ändå!

Kram!


1 kommentar:

Anonym sa...

mysigt !!!