tisdag 7 oktober 2014

Utlottning: Att göra något mot trafficking!

Trafficking. När de allra mest utsatta inte får hjälp eller ges möjligheter. Utan istället utnyttjas. När själva utsattheten utnyttjas. 

Få saker gör mig så upprörd som just detta! 
Att det fortfarande sker. Idag. Det är nästan ofattbart. 

Men så finns också goda motreaktioner!

Som Think & Do's arbete i Egypten. Ett arbete som når kvinnor som är på väg ut i trafficking. Som vädjar om deras frihet. Och ger dem ett hem, grundläggande utbildning och yrkesutbildning. 

Med andra ord hoppet om ett liv i frihet och möjligheterna att förverkliga det. Vilken gåva!


Något görs! Det går att göra något! 
Det ger mig lite hopp. Och gör att jag mer än gärna stöder arbetet på något sätt.

Så nu lottar jag ut ett av Vågas armband. Armband som tagits fram speciellt för detta. 

Värdet på armbandet är 249 kr. Av dessa går 200 rakt in i arbetet mot trafficking


Ett riktigt fint armband. I grått läder, med en text man kan läsa flera gånger.

Så skriv en kommentar nedan för att delta i utlottningen! 
Inga andra krav ställs för att delta. Men dela gärna inlägget om du vill!


Om du vill läsa mer om arbetet eller bidra kan du gå in på  Ride of Faith, Hope and Love. Här kan du läsa om cyklisten Cilla Eriksson och hur hon stödjer arbetet genom att cykla genom USA.


Kram!

10 kommentarer:

Husbilen Tuzzen sa...

Heja heja! Mer sån't här i världen. Vi måste försöka hjälpa där vi kan. Och så hoppas jag ju på en vinst förstås :-)
Kram Helén

House and Garden by Bia sa...

Ja det är hemskt det där med trafficking !!!...finns mycket hemskt i vår värld...även fint förstås ;)...
Ha det gott!
Kram bia

Unknown sa...

Kul med en tävling och en bra sådan också! Vill gärna stödja ett bra arbete och även vinna det fina armbandet :)

Lilla Familjen Axenstedt sa...

För någon vecka sedan sprang jag topploppet till förmån för en annan organisation som arbetar mot trafficking, med budskapet på ryggen väckte vi (ca 30 tjejer) medvetenhet hos andra om detta tragiska utnyttjande! Allt arbete mot är beundransvärt och viktigt. Bra initiativ Jenny!

Unknown sa...

Och av er! Tror jag såg något om detta på Insta...
Kram,
Jenny

Elisabeth sa...

Vilket fantastiskt arbete denna Cilla gör, jag skulle bli jätte glad och stolt om jag fick bära detta fina armband för en mycket god sak.

kram

Unknown sa...

Bra Jenny! Heja! Många bäckar små! Du gör skillnad! Tack för en kanonbra blogg!

Frida Park sa...

Eller alltså, det där var ju jag! Varför blir det så tokigt?

camilla sa...

Så härligt att se en produkt där större delen faktiskt går till det välgörande ändamål det stöder! Dessutom är det ju tokigt fint :)

Unknown sa...

Tack!