söndag 12 oktober 2014

Takläggarhelg med ett halvt leende!

Jag känner ett leende fladdra i mungipan. 

För idag vet jag att jag snart kan bocka av en stor sak på min oroslista. Av sån't som verkligen måste göras, men inte blivit gjort. 


Takbytarhelg, har det varit. 
Och nu har trasiga tegelpannor och gisten läkt flugit all världens väg. Eller rakt ner i containern. Och på taket ligger ny papp och fräsch läkt.

Så nästa vecka påbörjas den roliga delen. Att se takpannor i en färg som vi själva valt vinchas upp och läggas på plats. 

Och jag ler. 

För att jag laddat energi hela veckan och klarat av det. För att jag och mannen hjälpts åt att förbereda. Och bett om hjälp och fått massor. 
För att huset för första gången på länge fyllts till brädden av familj och vänner. 

Och för att jag snart ska dra ett tjockt fett svart streck över orosmolnet som hette "gammalt läckande tak"!

Kram!


3 kommentarer:

Unknown sa...

Underbart! :) Gläds så med er.. Vad blir det för färg tro?? ;)

KRAM!

Unknown sa...

Tack, Lena! Ska visa snart.. :)

bara anna sa...

Jaaa, vad skönt! Bort med orosmolnen! Heja dig!

I veckan hoppas jag att vi får dit vår kamin, ska bli mysigt.

Kram!