torsdag 23 oktober 2014

Fredagsinspo med kalklitir, lite färg och mycket svart!



Nja. Ni som hängt här med mig ett tag vet ju att jag verkligen gillar kombinationen vitt, grått och trä.

Men om jag tar in accentfärger. Då blir det gärna en gnutta blått. Klassiskt blå eller som just nu: Smutsblå.


Och lite buteljgrönt.


Men nu lanserar ju Nordsjö en smutsig orange på bred front. Som årets färg.
Fast den är fin känner jag mig tveksam. Vad tror ni? Kommer den att synas i många hem framöver?


Men så återkommer ju också det svarta. Och inte bara som en accent. Utan lite mer rejält. På stora skåp.


Eller hela väggar. Snyggt, tycker jag. Med mycket vitt omkring.


Svart som blir fint mot trä och mörkgrått.


Och faktiskt mot mörkblått!


Och i dagarna får jag äntligen min leverans!!! Den nya svarta färgen från favoriten Kalklitir. Med det hemska namnet Nero. Den kommer åtminstone att hamna på sängbord och byrå. 
Åtminstone.


Hoppas jag fick bjuda på lite färginspiration! Om än ganska mycket svart... :)

Kram!


Bilder från Pinterstmappen Livingroom.

8 kommentarer:

bara anna sa...

Jag har skrivit två kommentarer nu som visst inte vill visa sig.

Tack så hjärtligt för länken tidigare!

Husbilen Tuzzen sa...

Vilken inspiration! Jag gillar verkligen det där lite diffusa när det gäller färg. Kanske beror det på att jag bor i ett gammalt hus och vi försöker just nu få det att se lite gammalt ut och gör om från det lite mer moderna (läs 90-tal) till det gamla. Men vi har ju inte råd att byta ut allt och göra om över allt på en gång. Men sakta men säkert...
Kram Helén

Unknown sa...

Nu har jag hittat och lagt ut dem. Det konstiga var att jag hittade den, samt ett par till, under skräppost, fast att jag inte var medveten om att jag hade aktiverat den alls!? Ja, det är mycket med det tekniska...

Unknown sa...

Snyyyggt! Har du sett det nya svarta porslinet från Rörstrand...Så man dör.. ;)

Fredagskram

PS. Det är ett svar på väg ang den där helgen..

House and Garden by Bia sa...

Mörkblått var ju jädrans snyggt..i den nyansen;)...jag gillar också vitt, grått och naturfärger, det har jag i mitt bloggrum ;))...men buteljgrönt har jag faktiskt blivit intresserad av...
Trevlig helg!
Kram

Unknown sa...

Samma här: En bit i taget. Och ibland tror jag att det blir bättre då. När man får lov att låta det mogna lite snarare än att man blåser ur hela kåken :)
Kram,
Jenny

Unknown sa...

Ja. Klassiskt och snyggt. Elin Lannsjös nya svarta tål också att ses...

Unknown sa...

Tack, detsamma!