fredag 10 oktober 2014

Litens dag, idag!

Idag var ingen vanlig dag, för det var Bebbens födelsedag, hurra, hurra, hurra!

Min älskade liten. Min Bebbing! Som liksom bara kom in i vårt liv och helt sonika tog sin plats. Och våra hjärtan!

En bebis, som ju inte är någon bebis längre. Utan en kavat liten dam som med stort nöje berättar vad hon vill och vad hon tänker. Och som bara flödar över av liv! Åt alla håll. På samma gång.

Så: Sång och paket och lite tårta. 

Och så måste jag berätta lite om vad hon fick. Jag var ju inte särskilt sugen på att fylla rummet med massa plast... Och inte heller på grejer som ska stå och samla damm. 


Och sprang på dessa finfina träleksaker på BR, i deras egen serie. Och fick den där känslan: Att det här kommer passa bra!
En kassaapparat som kommer fix och färdig med träpengar, glassar och prislappar.


En fin brandstation med helikopterplatta och en liten brandman som åker upp och ner...



Och så ett te-set från Åhlens. 



Och tillsammans med Mellan-tjejens gamla tårta, handlad från källaren, ni vet, så tror jag nog att Bebben blev rätt nöjd.


Som vi har druckigt te och ätit tårta!
Och läst "Totte och Malin klär ut sig" som låg i ett av Farmors paket. 



Och är hon nöjd, då är jag nöjd! 

Nu väntar sängen och en morgondag när en hel del kommer hända här hemma. Inatt vakar byggställningarna runt huset...

Kram!



2 kommentarer:

Lilla Familjen Axenstedt sa...

Så fina saker! Älskar att hon är bebben än, vill att Melker också ska va bebis läääänge!

Unknown sa...

:)